سوشال مدیا اتومیشن

اتوماسیون شبکه‌های اجتماعی، فراتر از " فقط زمانبندی انتشار پست!! "

اگر با سوشال مدیا اتومیشن آشناییت دارید و با آن کار کرده اید ولی تجربه کاری شما محدود به زمان بندی انتشار پست، تنظیم سوال و جواب های متداول (FAQ) در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تلگرام و.. بوده وقتش رسیده که با قابلیت های جدید و شوکه کننده ای آشنا بشید.

در ادامه همراه باشید …

نیاز به مشاوره دارید؟

سوشال مدیا اتومیشن (اتوماسیون شبکه های اجتماعی) چیست؟

ممکن است با استفاده از آخرین نسخه پلتفرم ها و اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی در منوی این اپلیکیشن ها دیده باشید که گزینه هایی مربوط به اتوماسیون کردن یکسری فعالیت ها مثل انتشار پست و یا پاسخ دادن به سوالات از پیش تعیین شده وجود داشته باشد. و احتمالا با استفاده از این قابلیت ها تجربه خوبی هم داشته باشید. اما باید بهتون بگم که با خوندن ادامه این مطلب و آشنا شدن با قابلیت های فوق‌العاده ای که تا الان از اونها بی‌خبر بودید دیگه این ویژگی های ابتدایی از چشم شما خواهند افتاد 🙂

با استفاده از ابزارها و سرویس هایی که به اکانت اینستاگرام، فیس‌بوک، واتساپ، تلگرام و… میتونید قابلیت های فوق العاده هوشمند و کاربردی به شبکه های اجتماعی خودتون بدید. با استفاده از این سرویس های میتونید مخاطبان و فالوورهایی که دارید رو دسته بندی (سگمنت) کنید، برای اونها پیام های شخصی سازی شده و زماندار ارسال کنید، با استفاده از شرط های داینامیک Flow های هوشمند طراحی کنید، از کاربران و فالووها اطلاعات دریافت کنید و در دیتابیس و یا گوگل شیت ذخیره کنید، به سوالات متداول پاسخ بدید و به صورت خودکار برای تکمیل خرید و سفارش لینک درگاه پرداخت ارسال کنید.

برای خوندن قابلیت های بیشتر، معرفی سرویس ها و نحوه کار با اونها در ادامه همراه باشید.

فهرست مطالب

مزایای اتوماسیون شبکه های اجتماعی (سوشال مدیا اتومیشن)

افزایش نرخ تعامل

با اتوماتیک کردن تعاملات به سرعت پاسخ کاربران خود را بدهید

بهبود ارتباط با کاربران

تجربه کاربری و خرید فراموش نشدنی برای کاربران و فالوورهاتون خلق کنید

تولید سرنخ (Lead)

با قابلیت دریافت اطلاعات و اتصال اکانت به گوگل شیت اطلاعات و لید های ارزشمند جمع‌آوری کنید

افزایش بازدهی اکانت شما

با اتوماسیون فرایند ها، ساخت تجربه کاربری مثبت، افزایش تعامل و کاهش خطا فروش خود را چندین برابر کنید.

کاربردهای سوشال مدیا اتومیشن

در ادامه راجع به کاربردهای سوشال مدیا اتومیشن (اتوماسیون شبکه های اجتماعی) و دلایلی که شما هم هرچه زودتر باید از این ویژگی ها برای شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید صحبت میکنیم.

ایجاد سگمنت (Segment)

با ساخت سگمنت و تفکیک مخاطبان و فالوورهای پیج و اکانت‌تان میتونید کاربران بر اساس علایق، رفتار، سن، جنسیت، علاقه‌مندی و… دسته بندی کنید و به اونها اعلان، تبلیغ و پیام های شخصی سازی شده و دقیق نمایش بدید.

تولید سرنخ (Lead):

از مزیت های دیگه سرویس اتوماسیون دریافت اطلاعات از کاربران و ذخیره اونها در گوگل شیت و یا دیتابیس خود سرویس هستش که میتونید ایمیل، سن، شماره تماس، تاریخ تولد، جنسیت، شهر و هر اطلاعات دیگه ای که نیاز دارید رو از کاربران بگیرید و به راحتی ذخیره کنید.

ساخت فانل (Funnel) فروش اتوماتیک

با طراحی شرط (if) های داینامیک و هوشمند در قسمت دایرکت مسیج (DM) و محیط چت میتونید بهترین پیشنهاد به کاربران بدید.

فرض کنید که شما در پلتفرم اینستاگرام ۲ محصول دارید که خریداران اون باهم از نظر جنسیت و سن متفاوت هستند و خیلی مهم هستش که پیشنهاد محصولات رو بر اساس پرسونای مخاطب هدف به کاربران ارائه بدید. با قابلیت ساخت فانل های هوشمند و اتوماتیک کافیه که دکمه هایی بسازید تا کاربران جنسیت و بازه سنی خودشون رو انتخاب کنند و در نهایت محصول مناسب با نیازشون رو دریافت کنند.

(برای مثال ویدیو زیر را مشاهده کنید)

ارائه پشتیبانی سریع ⚡

با خودکار کردن فرایند پاسخ دادن به سوالات کاربران و مشتریان نه تنها از شبکه های اجتماعی خود در راستای پشتیبانی و به مشتریان استفاده کرده اید، تعداد تماس های شما بسیار کمتر می‌شود و بدون زمان گذاشتن برای ارائه پاسخ به سوالات کاربران رضایت مشتریان را هم تا حد بسیار زیادی افزایش داده اید و در وقت تیم خود صرفه جویی کردید.

در یک کلام با قابلیت اتوماسیون شبکه های اجتماعی سوالات متداول به راحتی پاسخ بدید، از مشتریان بابت پاسخگویی سیستم اتوماسیون فیدبک دریافت کنید و در صورت نیاز مشتریان و با زدن یک دکمه به تیم خود اطلاع دهید تا به صورت زنده با مشتریان چت کنند.

افزایش فروش ‎️‍🔥

اگر از شبکه های اجتماعی برای معرفی و فروش محصولات و خدمات کسب و کارتان استفاده میکنید و “فرایند فروش” نیازمند چت کردن، ارسال شماره کارت، اعتمادسازی و مشاوره قبل از فروش است میتوانید با ساختن منوهای هوشمند تمام این موارد را به یک ربات هوشمند بیست و چهار ساعته محول کنید و از دور فقط نظاره‌گر فروش باشید :)))

نحوه راه اندازی سوشال مدیا اتومیشن 🔥

راه اندازی و تنظیمات ابتدایی سرویس های اتوماسیون شبکه های اجتماعی بخش مهم و اصلی هستش که در ابتدا به دلایلی که در ادامه گفته میشود بسیار پر اهمیت هستش.

با راه‌اندازی و تنظیمات استاندارد شما بعد از چند روز میتونید از دیتا هایی که در داشبورد به صورت صحیح ذخیره شده متوجه تاثیر، نقاط ضعف و قوت اتوماسیون خود بشید. با چیدن یک سناریو و منوی ساده از پیچیدگی و گم شدن کاربر در سناریو و روند اتوماسیون جلوگیری میکنید (عدم سادگی و پیچیدگی قطعا بازدهی خوبی برای اکانت و کاربرانتون نداره و جواب معکوس خواهید گرفت) و همچنین برای ریتارگت کردن و تعامل صحیح با کاربران نیاز هستش که از ابتدا به صورت کاملا دقیق تمام جزئیات لازم مثل سگمنت بندی، تگ ها و گروه های کاربران رو به دقیق بسازید.

برای دریافت بهترین نتیجه پیشنهاد میشه که حتما از یک متخصص کمک بگیرید. و برای راه‌اندازی توسط خودتون ادامه مطب دنبال کنید.

اتوماسیون شبکه های اجتماعی
اتوماسیون شبکه های اجتماعی

پلتفرم ها و ابزارهای سوشال مدیا اتومیشن

ابزار و پلتفرم های بسیار زیادی برای اتوماسیون شبکه های اجتماعی هستند که میتوانید از آنها با توجه به نیاز و شرایطی که دارید استفاده کنید. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به دلیل بالا رفتن تعاملات شما با کاربران و پیش نیومدن مشکلاتی مثل shadow ban دقت کنید که از ابزاری استفاده کنید که مورد تایید شرکت Meta باشد.

ابزارهایی که مورد تایید شرکت Meta هستند از یک نماد (Badge) مورد تایید شرکت متا استفاده میکنند که شبیه به تصویر زیر است:

meta

برخی از ابزارهای اتوماسیون شبکه های اجتماعی:

socialpilot.co
hootsuite.com
zoho.com
hubspot.com
manychat.com
chatfuel.com
intercom.com
landbot.io

چگونه سناریو موفقی طراحی کنیم؟

دریافت بیشترین سطح بازخورد و بازدهی سرویس اتوماسیون شبکه های اجتماعی رابطه مستقیم با نحوه پیاده‌سازی سناریو و روند (Flow) دارد. برای کسب بهترین نتیجه سعی کنید ادبیات مناسب با برند و کاربران خود انتخاب کنید، در حد امکان مراحل، منو و سناریو ساده ای طراحی کنید. از ابتدا به صورت دقیق و صحیح کاربران خود را سگمنت و گروه بندی کنید و از شرط های جذاب استفاده کنید.

همچنین شما میتونید با استفاده از فرم رزرو نوبت زیر و انتخاب موضوع سوشال مدیا اتومیشن از منو مشاوره، برای دریافت نوبت مشاوره پیاده سازی ۰ تا ۱۰۰ سناریو کاربردی مختص و ویژه کسب و کار خودتون جلسه آنلاین رزرو کنید.

astronauts 6
بارگذاری...
میلاد نصیری
میلاد نصیری
درحال سپری کردن ششمین سال از مسیر شغلی‌ام در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستم. در دو سال گذشته بر حوزه پرفورمنس مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن متمرکز بودم تا بتونم با تکیه بر دیتا راه‌حل های داده محوری به کسب و کارها ارائه دهم. در اینجا دانش و تجربیاتم را به اشتراک می‌ذارم.

نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به صورت کلی هر ابزاری که فرایند های کاری شما مثل پاسخ دادن به سوالات، انتشار محتوا و پست و... را اتوماتیک میکند را میتوان در دسته سوشال مدیا اتومیشن دسته بندی کرد که نام تعدادی از این ابزارها برای مثال: manychat, hubspot و ... می‌باشد.

هزینه ابزارهای سوشال مدیا اتومیشن بسته به نوع ابزار و پلتفرم انتخابی که در نوع خدمات و ویژگی ها متفاوت می‌باشد متغییر است و از ابزار های رایگان (مثل خود اینستاگرام) و یا ابزارهایی که پایه قیمت دلاری آنها ۱۰ دلار در ماه می‌باشد میتوان استفاده کرد.

سوشال مدیا اتومیشن برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ می‌تواند ایده‌آل باشد چرا که شما باید تعداد قابل توجهی مخاطب داشته باشید تا بتوانید نرخ تبدیل آنها را بهبود دهید و البته که از پس هزینه های آن هم بربیایید.

کسب و کارهایی که با مخاطب خود نیاز به مکالمه دارند مثل شرکت های خدماتی، فروشگاهی، مشاوره‌ای و... که میتوانند بخش زیادی از کارهای خود را به دست اتوماسیون بسپارند.

سوالات متداول

لیست سوالات متداول را مشاهده کنید و اگر پاسخ خود را پیدا نکردید برای ما کامنت بگذارید تا به سوال شما پاسخ بدیم.

نیاز به مشاوره دارید؟